Terassi_8_2015

Terassi_7

Terassi_6

Terassilla tavoitat pihoihinsa panostavat

Terassi on kotimainen, 2010 lanseerattu piha- ja puutarha-aiheisiin keskittyvä aikakauslehti. Siitä ilmestyy 8 numeroa vuodessa ja sen saa tilattuna kotiin tai irtonumerona myymälöistä. Kustantaja on Terassi Media Oy Espoosta. Terassin sisällöstä vastaa ydintoimituksen lisäksi runsas joukko avustajia; kuvaajia, toimittajia ja puutarha-alan asiantuntijoita. Lehden levikki on noin 12 600, ja numerokohtainen lukijamäärä 41 000–70 000.

Pihaihmiset hakevat tietoa eniten aikakauslehdistä (Terassin lukijatutkimus 2014). Tärkein kriteeri lehteä valittaessa on sen sisältö. Terassista lukijat saavat tietoa itselle tärkeistä aiheista ja neuvoja jokapäiväiseen elämään. Terassi merkitsee myös uusien ideoiden ja inspiraation saamista. Lukeminen koetaan hengähdystaukona arjen keskellä, jolla on rentouttava ja viihdyttävä vaikutus. Kaikki lukijat pitävät Terassia hyödyllisenä ja asiantuntevana. Erityisesti miehet pitävät Terassin suunnittelun, kunnostamisen ja rakentamisen lisälehdistä.

Terassi kiinnostaa laajaa joukkoa pihaihmisiä. Vaikka enemmistö lukijoista on naisia, myös puoliso lukee lehden kotona. Terassi tavoittaa myös monen ikäisiä pihoihinsa panostajia; enemmistö on 45–54-vuotiaita, mutta edustettuna ovat hyvin kaikki 33–64-vuotiaat ympäri Suomen. Heille ulkotilojen viihtyvyys on hyvin täkreää ja merkitys vain kasvaa jatkossa – ulkotilojen kohentaminen onkin Terassin lukijoille jatkuva projekti!

Terassin parissa viihdytään ja sen numerot säilytetään. Terassi tunnetaan hyvin pihaihmisten parissa. Se luetaan huolella – lukemisen käytetään keskimäärin 50 minuuttia. Terassi myös säilytetään myöhempää käyttöä varten. Lehti saa kiitosta runsaasta kuvien käytöstä, sisustuksellisesta otteestaan ulkotiloihin, erilaisten lukijoiden huomioimisesta ja ajankohtaisista ohjeista ja uutuuksien esittelystä. Lukijoiden suosikkeja ovat tee se itse -ohjeet.

Terassin mainonta huomataan ja siihen suhtaudutaan myönteisesti. Kohderyhmänä lukijat ovat ostovoimainen ja mainontaan positiivisesti suhtautuva joukko, joka on kiinnostunut monipuolisesti alan laadukkaista tuotteista. Yli puolet lukijoista kokee, että Terassi vaikuttaa heidän hankintapäätöksiinsä. Terassi kannustaakin lukijoitaan lisäämään ulkotilojensa viihtyvyyttä ja nauttimaan pihaelämästä ympäri vuoden.

Kaiken kaikkiaan Terassilla on tyytyväisiä lukijoita, lehti saa heiltä arvosanaksi 4 asteikolla 1–5.

  • Terassin lukijoista 78 %:lla on oma piha, runsaasti yli puolella lisäksi puutarha, terassi tai kasvimaa.
  • Heistä 58 % asuu omakotitalossa, 20 % kerrostalossa ja 22 % rivi- tai paritalossa.
  • Melkein puolella lukijoista on käytössään vapaa-ajanasunto.
  • Lukijoista 40 % on miehiä.
  • Talvinumeroillakin on yli 41 000 lukijaa numeroa kohden.

Terassi on Lehtipisteiden myydyin piha- ja puutarhalehti Suomessa!

Lisää tutkittua tietoa Terassin lukijoista ja lukijoiden ostojen kohdentumisesta saat mediamyynnistämme.

Mediamyynti, markkinointi ja aineistojen vastaanotto

Tiedustelut ja varaukset

Asiakaspäällikkö Juha Europaeus
Puh. 040 715 3057
Asiakaspäällikkö Riitta Tynkkynen
Puh. 040 455 9656
Asiakaspäällikkö Janne Ekholm
Puh. 0400 806 115
Asiakaspäällikkö Tiina Kailiala
Puh. 045 164 2211
etunimi.sukunimi@terassimedia.fi

Painovalmiit CMYK-muotoiset aineistot PDF-tiedostoina osoitteella aineistot@terassimedia.fi. Kuvien resoluutio 300 dpi, huom. leikkuuvarat ja merkit.

Kysy rohkeasti liitteistä ja lisäpalveluista

Asiantuntijayhteistyö erilaisten artikkeleiden, tuotekoosteiden ja uutuustuote-esittelyjen muodossa rikastuttaa sisällöllisesti lehteämme sekä ilahduttaa pihoihin monipuolisesti panostavaa lukijakuntaamme.
Teemme myös kuvausyhteistyötä, tuotekuvausta sekä rakennamme ilmoittajakumppaneidemme kanssa visuaalisesti kauniita messuosastoja maan johtaviin messutapahtumiin.

Lataa mediakortti PDF-muodossa

 

 

Lue maksutta Terassin
parhaat palat 2014

Terassi_Parhaat palat_2014